Korting?!

Heb je een van mijn flyer’s?

Neem deze mee naar Haarstudio Dreams en ontvang €3.00 korting op een knipbeurt!

Haarstudio Dreams – werkt zonder afspraak!

Prinses Beatrixlaan 17, 1911 HP Uitgeest

Website van Haarstudio Dreams

Zzp’r of ondernemer?

Druk, druk, druk!

Ik ken het gevoel!

Plan tijd in voor het lichamelijke onderhoud en de noodzakelijke ontspanning. Uitval door lichamelijke of mentale klachten kost een vermogen!

Voor zzp’ers & ondernemers zijn er een aantal fiscale voordelen. Neem contact op met mij via john@inmovementmassage.nl en ik stuur je deze op.

Spanningshoofdpijn

Over het algemeen zit de pijn bij spanningshoofdpijn aan beide zijden van het hoofd. De pijn is dof, drukkend en voelt als een strakke band die om het hoofd zit.


De pijn kan uitstralen vanuit de nek naar het hoofd, en veel mensen hebben last van een stijve nek en stijve schouders en bovenrug.

De exacte oorzaak van spanningshoofdpijn is niet bekend. Een theorieën stelt dat deze hoofdpijn veroorzaakt wordt door een combinatie van pijn vanuit de rug,schouder,nek en de aangezichtsspieren met een verlaagde pijndrempel in de hersenen.

Mijn Therapeutische massages kunnen de klachten helpen verminderen. Lees meer over mijn behandeling.

Runners Knee

Bij het hardlopen moeten de knieën bij elke pas tot 3 keer het lichaamsgewicht opvangen. Een blessure die vaak bij hardlopers voorkomt is de zogenaamde runners knee . Een runners knee voel je aan de buitenzijde, net boven de knie. Het doet vooral zeer tijdens het landen, als je de voet op de grond zet.

De oorzaak is de iliotibiale pees.

Lopersknie

Deze loopt aan de buitenkant van het bovenbeen vanaf de heup tot onder de zijkant van de knie, waar de pees vast zit aan het scheenbeen. Als het been gestrekt wordt dan schuift de pees naar voren. Buig je het been dan schuift hij naar achteren. Bij hardlopen en fietsen glijdt de pees telkens over de buitenste kniebobbel en kan de pees overbelast raken.

Het stevig los masseren van de de spieren om de heupen en de beenspieren kan de klachten sterk verminderen!

Boek direct een afspraak

Stress & Burn-out klachten?

Een miljoen Nederlanders hebben stress en last van burn-out klachten!

Wetenschappelijk onderzoek toont aan: massage remt de aanmaak van stresshormoon en stimuleert de stoffen die je productiever maken.

Cortisol

Cortisol wordt vaak “het stresshormoon” genoemd omdat het vrijkomt bij elke vorm van stress, zowel fysiek als psychisch.
De negatieve effecten van een teveel aan cortisol in je systeem;

  • Slaapproblemen; het lichaam staat altijd paraat en komt moeilijk tot rust
  • Geheugenproblemen, concentratieproblemen en depressie
  • Onderdrukking van het immuunsysteem
  • Uitputting en veroudering
  • Afbraak spieren
  • Overgewicht en suikerziekte
  • Hoge bloeddruk en hart- en vaatziekten
  • Darmklachten

Onderzoek wijst uit dat een therapeutische massage het cortisolniveau tot 31% kan doen dalen.*

Dopamine

Dopamine speelt een grote rol bij het ervaren van genot, blijdschap en welzijn. Het is een onmisbaar stofje in de hersenen om je te helpen goede beslissingen te nemen en verkeerde te vermijden. Dopamine stimuleert het beloningscentrum in de hersenen, waardoor mensen tot actie overgaan.
Vermoeidheid doet het dopamineniveau dalen. Je bent minder goed in staat goede beslissingen te maken. Vermoeidheid is daarom geen negatief gevoel, maar een alarmsignaal van het lichaam: het is beter om even te rusten.

Serotonine

Serotonine is een neurotransmitter die een positieve invloed heeft op het geheugen, stemming, zelfvertrouwen, slaap, emotie en seksuele activiteit. Het speelt ook een rol bij de verwerking van pijnprikkels. Een tekort aan serotonine lijkt allerlei psychiatrische stoornissen te kunnen veroorzaken, waaronder depressie. Serotonine speelt daarnaast een belangrijke rol in in het dopamine-systeem.
Onderzoek wijst uit dat een therapeutische massage het dopamine en serotonine niveau tot 28% kan doen stijgen.*

*Field T, Hernandez-Reif M, Diego M, Schanberg S, Kuhn C.
Int J Neuroscience. 2005 Oct;115(10):1397-413. PMID: 16162447 PubMed – MEDLINE

Van rukken word je doof?

De musculus sternocleidomastoideus (SMC) is een tweekoppige spier in het halsgebied, met aanhechtingen aan de schoudergordel. De spier is van buitenaf zeer goed zichtbaar. De SMC kan het hoofd buigen en draaien.

Overmatige spierspanning in de SMC is pijnlijk. Bij klachten hebben veel mensen de neiging om constant hun hoofd heen en weer te draaien en te trekken om zo de spanning in de nek enigszins te verlichten. Door de nek continue alle kanten op te  blijven rukken worden de klachten in de SMC alleen maar erger.

De SMC hecht aan op de processus mastoideus ofwel het tepelvormig uitsteeksel van het slaapbeen. Als de spierspanning te hoog oploopt kun je last krijgen van tinnitus verschijnselen.

Tinnitus verschijnselen

  • oorsuizen
  • piepend geluid
  • zeurende toon
  • overgevoeligheid voor geluid
  • gehoorverlies

Een therapeutische massage verminderd de spierspanning in nek, schouders en rug.  Bij een afname van de spierspanning verminder je ook de tinnitus verschijnselen door een overmatige spanning in de SMC.

Maak een afspraak

Bij gezondheidsklachten of twijfel over een medische aandoening raad ik ten alle tijden aan om  contact op te nemen met je huisarts.

Pijnklachten? #Zelfdoen

Ik krijg vaak de vraag wat men zelf kan doen om stijfheid en pijnklachten te verminderen (of deels te voorkomen) in de nek en schouders.

Ontspanningsoefeningen

De bovenste schouderspieren

Zet vanuit zitstand de handen op de bovenbenen en houd hoofd en rug recht. trek onder inademen schouders en schouderbladen omhoog en trek vervolgens onder uitademen de schouders en schouderbladen zo laag mogelijk zonder de onderrug hol te trekken. Houd dit 5 tellen zo laag mogelijk vast terwijl je blijft doorademen.

Knikkebollen

Zet vanuit zit stand de handen op de bovenbenen. Trek de schouders zo laag mogelijk en iets naar achteren, en houd ze laag. Buig nu het hoofd zover mogelijk voorover, zonder dat de schouders en/of bovenrug meebuigen. Maak dan langzame kleine knikbewegingen met het hoofd. Houd de rug recht , de schouders laag.

Hoofdschudden

Zet vanuit zitstand de handen op de bovenbenen en trek de schouders zo laag mogelijk en iets naar achteren. Buig nu het hoofd zover mogelijk voorover, zonder dat de schouders en/of bovenrug meebuigen. Schud dan langzaam het gebogen hoofd zachtjes heen een weer. Houd de rug recht , de schouders laag.

Schouderbladen draaien

Zet vanuit zitstand de handen op de bovenbenen, houd hoofd en rug recht. Draai nu langzaam rondjes met de schouderbladen door ze eerst naar voren te treken, dan omhoog en vervolgens helemaal naar achteren (naar elkaar toe) en zo laag mogelijk. Trek de onderrug niet hol!!

 

 

 

 

Pijn in de onderrug door stijve en verkorte hamstrings?

De hamstring bestaat uit drie lange spieren die over de achterkant van je benen lopen. Als deze spieren verstijven en verkort raken, door bijvoorbeeld langdurig zitten achter een bureau of in de auto, loopt de druk op het SI gewricht op. Dit kan nare pijnklachten veroorzaken zoals een spit aanval of ischias. Je bekken kan naar achter gekanteld worden en je onderrug raakt hierdoor verstijfd.

Door de hamstrings goed los te masseren en de doorbloeding op gang te brengen verminderd de druk op het SI gewricht en nemen de pijnklachten in de onderrug af.

De kans op het krijgen van spit of ischias nemen af. Blijf bewegen en rek de hamstrings regelmatig.

Social media namen aangepast.

De Facebookpagina is veranderd van @Massagekrommenie naar @Inmovementmassage. De Twitternaam is veranderd van @Inmovement1 naar @maaktwatinjelos

 

Kuitkramp

Meestal onschuldig en zonder een duidelijke oorzaak.

Een aantal factoren die kuitkramp kunnen veroorzaken:

  • Vochtgebrek
  • Overstrekken v/d kuitspieren
  • Intensief sporten
  • Verkeerde zoutbalans in het bloed ( magnesium, calcium en natrium )
  • Het dragen van (te-) hoge hakken
  • Het langdurig zitten achter een bureau (verkeerde zithouding waardoor de kuitspier constant aangespannen blijft)

Kuitkramp voorkomen?

Belast de kuitsper niet teveel of op een verkeerde manier. Drink genoeg, 6 tot 8 glazen vocht per dag. Je kun een magnesium supplement proberen om de kans op kramp te verminderen.
Laat de kuiten, preventief, los masseren.

De kuitspier in de kramp geschoten?

Strek je been en trek voorzichtig de grote teen naar je toe (richting je scheenbeen). Je strekt daarmee de kuitspier weer op lengte. Doe dit wel erg langzaam en voorzichtig. Wanneer je dit met teveel kracht doet kan dit schade aan de kuitspier veroorzaken.